SOCIALIZATION

Friday, February 10, 2017

Sakit Mental Je. Bukannya Gila. Em em...

korang penah masuk wad gila tak? hehe. penah masuk tanjung rambutan tak? tampoi? muahaha. ok, dengan bangganya aku jawab aku penah. xD lepas ni kompem korang cop aku bekas pesakit mental. hahahaha. cheitt. ^^



masa kat ipoh, aku pernah la bertandang ke hospital bahagia, kat tanjung rambutan tu. BUKAN AKU YANG SAKET eh... hahaha. aku melawat sorang member ni. dia dimasukkan kat situ atas - obviously bukan sebab demam selsema la kan. tapi takyah la aku cita camna dia leh jadi pesakit mental plak. =)

so masa kat sana, aku amik la peluang nak berjalan-jalan sekitar hospital dan wad pesakit. serius, memang golden ticket ah. yang waras kat situ cuma para doktor, pembantu2 doktor, kakitangan hospital, pekerja am, pelawat dan aku je. ^^

nak jadi cerita, aku ni plak jenis yang ramah tamah. mesra alam sangat kan. so lepas aku lawat member aku tu, aku round2 sekitar hospital. borak2 dengan doktor, tanya macam2. orang kata, peluang jangan dilepas. heee

tetiba timbul kehendak mendesak. aku nak sangat try berborak dengan pesakit2 mental laen kat situ. gedik kan? hahaha. tapi tu la. curiosity kills the cat. lantak ah, bukan selalu masuk sini. haha.

so aku pon start la scouting...tengok2 mana la pesakit yang nampak kureng harmful nih. risau gak.. buatnya aku gi dekat2.. dipeloknye aku, dikokaknye leher ke, tangan ke sampai tercabut2 isi... mau nyesal tak sudah. huhu.

lepas mintak kebenaran kat doktor dgn pegawai bertugas, aku pon jenjalan la mencari mangsa. ada yang dok menyanyi (dorang ada bilik tv dan set karaoke ye kawan2), ada yang tengah bjalan terhuyung hayang... ada yang tengah cakap sorang2... berborak sesama dorang pon ramai gak. hentak2 kepala kat dinding pon ada. heee

dalam ramai2 tu, aku terpandang sorang pesakit ni. laki. dia dok mencangkung kat tengah2 padang rumput kat taman terapiutik tu. tengah2 hari rembang macam tu... hm, memandangkan gerak hati aku kuat nak bertegur sapa dengan 'brader' tu, aku pon nekad, beranikan diri nak gi borak dengan dia.

kat tangan dia ada buluh. macam buluh mancing tu. mengai, paham dak mengai? kalo tak paham..em.. ha! joran. hehehe. buluh panjang, dengan tali rafia je. takde mata kail. lega~ ^^

clearly dia tengah buat gaya memancing ikan la. so dengan tak malunya aku pon pi dekat2... pap! dia tengok aku gi dekat2 dengan dia.. cool, dia rileks je.

degap-degup gak...taktau nak mulakan sembang mcm mana... so, memandangkan dia tengah 'memancing', aku pon petik la pasal memancing, nak mula bicara~...

aku tanya. "sonok mancing nampak. banyak dapat ikan, bang?"

dia jawab. "ko gile ke hape. manade orang mancing atas darat. atas darat ni mane ade ikan!"



why, God... whhhhaaaaaaaaaaiiiyyyyyyy

1 comment:

Anonymous said...

Hahahahahahahaha..awk yg kne masuk hospital ni bukan pakcik tu. XD XD XD