SOCIALIZATION

Monday, May 3, 2010

Kisah di stesen keretapi Alor Setar

huk.. subuh2 lagi dah bangun. ok, memang biasa bangun subuh, tapi selalunya aku tido balek, tapi harini spesel sket. huhu.. aku kena gi anta kawan aku balek. 3 orang semuanaya. dua orang naik plane, lagi sorang naek ketapi. huhu

semuanya lancar, dari time aku sumbat2 barang dorang dalam keta aku, sampei la kitorang landing kat airport kepala batas...alhamdulillah... peginye 2 bijik keta ye... aku bawak AMD dengan Er. lyn bawak AF dgn EM. AF saje ikot je, yang baleknye AMD, Er dgn EM.

huk..sedey sangat... tapi aku tanak nanges depan dorang... time departure tu, salam2, peluk2, muah2... lyn nanges sgt..semua tengah sedeyh sebenarnye... tapi aku tau, AMD, Er, EM... dorang da nanges da malam tadi...so, takde la tunjuk sgt..ehe.. jgn nanges an..jgn nanges...

lepas anta EM dgn Er naek flight, aku pon bawak la AMD gi ke pekan Alor Setar... nak belikan dia tiket ketapi...balek ke johor. hahaha... baru nak beli beb! tup tap tup tap...kaunter bukak kol 10~ tanya2 makcik tu, AMD pon booking la satu tiket balek ke Gemas, ketapi ekspress (ekspress la sket dari jalan kaki....hehe) sinaran senandung semalam. wah meriah gituu.. hehe..

sedeyh2 sket lagi...then aku pon tinggalkan la AMD kt stesen tu..sebab tiketnye pukol 6.45 petang tu! hahaha... gile ah... mau berjambang tunggu tu. hehe.. AMD kata takpe, dia ok je.. as u wish my fren...^^

petang tu..dlm kul 3 lebeyh..tgh2 aku dok teringat kat AMD tu.. dia pon mesej~..

mesej 1 : ingatkan kantin kat stesen ketapi yg macam lokasi shooting jimi asmara ni membosankan.. who knows it can be interesting! baru lepas dengar laki india marah2 bini dia kat tepon sebab bini dia ingat dia ada pompuan len, which turns out to b true after all. n tengahari tadi aku baru hiburkan pakcik2 kat sini dengan menari beberapa jenis tarian melayu..

hahaha.... boleh plakkan! ^^ pehtu aku balas la ap yg patut... then AMD reply

mesej 2: tu la pasal. kat kantin tadi la, tepi stesen ni. sowang pakcik ni tanya aku baca apa, aku cakap r baca pasal tarian melayu. pastu dia tanya, baca je da pandai nari ke.. aku cakap r, kalu nak pandai kna blatih, pastu dia suruh nari sket.. aku kalu da start, reti plak nak berenti kan..dalam hp ni pon cukup lagu nak wat repertoire tarian melayu..

kikiki... mmg ko AMD ah! ^^... suke gile aku baca experience dia tuh. aku balas, then dia reply..

mesej 3: tau takpe. dowang tak expect pon, mmg dowang berbangga sbb - - begitu menghargai seni budaya kte.. yang penting, lepas tarian melayu, miming lagu lady marmalade ya!

muehahaha...serius! enjoy abihs! aku tny la, dpt minum free ke... huhu

mesej 4: takpon.. air pon kena bayar harga biasa..keji.. tak penah aku sebagai artis ni dilayan sbgini rupa.. tapi yg penting puas!

kikiki... meletop, u ols.. better!! hehe..

No comments: