About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Monday, April 18, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 7



chekgu : kenapa kamu bising? tak buat kerja chekgu bagi?? Berdiri kat depan!
budak B: chekgu! saya nak berdiri dengan dia kat depan
budak C: saya nak jugak chekgu!!

.........................

budak: sir~ kami takmau belajaq hari ni boleh? nak tengok TV kat libry~

.........................

budak 1: sir kenapa sir ada janggut?
budak 2: sir dah kawen, sebab tu ada janggut. sir macam abah kami la

.........................

budak : chekgu, hari ni chekgu masuk kelas kami tak?
chekgu: hari ni chekgu tak masuk kot, chekgu dapat kelas lain.
budak : chekgu tak sayang kami dah ka?

.........................

budak : sir, dia tak paham bahasa melayu. sir kena cakap english ja dengan dia. sebab tu kami tak cakap dengan dia.

.........................

budak 3: ticher, ticher demam ka?
budak 4: sir saya ada ubat. tapi ada kat rumah. saya balik ambik sekarang boleh? rumah saya dekat ja

.........................

budak C: sir, kenapa sir tak mai kemarin?
chekgu : chekgu demam, cuti sakit.
budak C: sir saket apa?
budak D: hang ni pekak ka bodo? sir habaq dia demam la.

.........................

budak : chekgu demam lagi? esok chekgu mai skolah dak? kalau chekgu tak mai kami pon takmau mai
chekgu: la..kenapa pulak takmau mai skolah?
budak : sebab chekgu takdak. tak syok

.........................

chekgu: dah siap, belooomm?
kelas : belomm~
chekgu: finished?
kelas : yes~~~

.........................

budak : chekgu ada facebook dak?
chekgu: kenapa?
budak : saja tanya. nak add chekgu boleh?
chekgu: erm.. (tak sempat jawab)
budak : em tau dah tak buleh. tu malaih tanya tu.
chekgu: =.="


p/s: to my readers and followers. sorry sebab lambat post entry nih. delayed 2 minggu. hehe... demam teruk..so tak sempat nak mengarang sangat.^^" thanks for reading!

3 comments:

sasha said...

makan ubat! huhuhu..they're so cute..

antara said...

yesh they are. ^^

Anonymous said...

hahaha... baiknye budak-budak ni, pandai pulak tu... comel. untungnya dapat jadi cekgu yg anak-anak murid suke.. :-)