About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Wednesday, April 20, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 8



chekgu: hello class! how are you today?
budak-budak: today~ is Monday~. m.o.n.d.a.y., monday~.

..............................

budak A : sir, sir kenapa tak baik demam lagi?
budak B : cekgu suka mandi senja2 ka?
budak C : sapa ajaq hang mandi senja jadi demam? pening kepala ja~

..............................

(dalam kelas relief. tahun 2. subjek B.Inggeris)
chekgu: class, please be quiet...
budak : wei diam la wei~
chekgu: class, chekgu takdak suara ni...
ketua kelas: wei QUUUIIEEEEETT!!!!! sir saket la!! hangpa tak reti diam ka? hangpa nak sir mati ka?? satgi sir mati sir takleh masuk kelaih kita dah!
*kelas terus senyap...*

..............................

chekgu : X, stand up. spell "hand" for me
budak x: h.e.n.d., hand.
chekgu : wrong.. Y, spell "hand"
budak y: h.a.m.b., hand.
chekgu : ~ no... Z, spell "hand"
budak Z: *angkat dua2 tangan ke atas..*

..............................

budak : sir, sir orang mana?
chekgu: sir orang Perak.
budak : perak dekat johor kan? rumah kami kat johor. nanti boleh balek raya dengan sir.

..............................

budak F: ticer, tadi E mencarut. dia tunjuk jari tengah kat G
budak E: mana ada!! hang lagi mencarut. sir, dia lagi mencarut, sir. dia tunjuk ibu jari kat saya

..............................

budak : cekgu, duit dia hilang. dia takdak duit nak makan.
chekgu: kesiannya.. berapa banyak hilang?
budak : seringgit dua kupang. seringgit hilang, tinggai dua kupang
chekgu: sir tanya dia, awat kamu yang jawab?
budak : dia takut nak cakap. takut sir marah. nanti sir tak belanja dia makan~
chekgu: sir tak marah~.. nah, ambik duit ni, pi makan. ok?
budak : sir, saya??

..............................

budak : ticher zafuan, ticher tipu~~
chekgu: ha? ticher tipu apa?
budak : ticher marah kat kami..sebab tu ticher zafuan tak masuk kelaih kami dah~
chekgu: ticher tak sehat la...ticher taknak kamu sakit macam ticher~
budak : tak pa~ ticher masuk la... ticher bukan mengandung pon~...


hahaha... sori, delayed. demam tak baek lagi..hee.. ^^ smile! =D

2 comments:

redsugarpaper said...

kalau bebudak tu lawak cmni hari2.baru bes nak mengajar ek?

antara said...

nhehehe... mati gelak cekgunye.. XD tapi yes, mmg sunshine ah hari2. ^^