About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Saturday, April 30, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 9



chekgu : haiwan liar maksudnya binatang yang buas, yang dudok dalam hutan. haiwan peliharaan maksudnya yang kita boleh bela kat rumah.
budak-budak: ooo....
chekgu : ok, haiwan liar tu apa??
budak-budak: yang gigit orang
chekgu : erm..haiwan peliharaan?
budak-budak: yang boleh makan kat rumah~

*************************

budak : chekgu, hamster tu haiwan liar kan?
chekgu: hamster kita boleh bela kat rumah tak?
budak : (angguk2) tapi...haritu hamster gigit tangan saya...
chekgu: oo..masa tu dia tengah marah kot..kamu kacau dia tido kot..
budak : em..chekgu... hamster tu apa?

*************************

chekgu: okei! chekgu nak tanya. ikan emas haiwan peliharaan ka, haiwan liar?
kelas : liar~!!
chekgu: .. ikan..paus?
kelas : peliharaaan~~!!

*************************

budak : cekgu, tadi masa saya kencing dia tendang pintu.
chekgu: lepas tu kamu buat pa??
budak : saya tendang dia balik masuk jamban
chekgu: ha? kamu tendang dia ka pintu?
budak : saya tendang dia kena pintu. lepaih tu saya tendang pintu bagi kena dia
chekgu: ...

*************************

budak A: sir2, kami nak nyanyi kat sir
chekgu : aa, boleh =)
budak A,B,C: OuoOOooo...OuOOoOOoo... (bieber's greatest hit)
chekgu : ala, sir ada kelas ni! nanti2 nyanyi laen ek?

*************************

chekgu: binatang apa yang ada paruh, pandai berenang dan hidup kat laut?
budak : pendekar laut!!

*************************

budak 1: ticher2, dia lukis siput babi
chekgu : aa..takpa la, dia lukis haiwan bercengkerang.
budak 2: ticher, siap!! (tunjuk lukisan. - babi ada cengkerang kat belakang..)

*************************

budak e: sir, cikgu XX tu isteri sir aa?
budak f: dak sir kan? isteri sir pelakon kan?
chekgu : ha?? sapa dia?
budak f: nora danish. haritu nampak gambaq sir dengan nora danish dengan kawan-kawan sir kat laptop sir
budak g: wei, nora danish penyanyi la!

*************************

budak : sir2! dalam banyak2 menatang, menatang apa paling kedekut?
chekgu: erm..beruang?
budak : salah
chekgu: dah tu?
budak : kuda la!! tengok dia lari. bunyi 'kedekut kedekut kedekut kedekut...'

4 comments:

mia Olive said...

yang kedekut tu lawak..baru tau kuda kedekut eii..

antara said...

hehek..^^

aiichan said...

haha uber cuteness

antara said...

epic. =D