SOCIALIZATION

Monday, April 2, 2012

Restoran Yang Mengkucar-Kacirkan Pemikiran

tadi lepas maghrib... aku lapaq sangat2... so sementara berselera di kala demam nih, aku decide nak makan.. since aku tak makan apa2 pon hari ni... bukak posa dengan air paip je tadi. ehe..

cut it short, aku pegi round2 taman astakona... err, bukan. taman shah alam 2.. area2 shop-lot dia tu. hm.. banyak gak kedai makan. tapi tetau nak makan apa~

tetiba aku terpandang satu kafe ni... nii... nii~ (tengok gambaq)




macam best... so aku tengok2 la menu dia~~ huih. semua makanan arab dan western. ngee.. dalam wallet ada suploh hengget je. T____T

tetiba aku terpandang kat satu lagi stream kafe ni.. "nasi ayam - RM 4.50" waahh! cara lah! ok masih dalam bajet. set. makan sini. wheee~ ^^. anyway.. itu makanan paling murah kt situ. hahaha

so aku order nasik ayam satu set, dengan barli suam~ 

aku perati la keliling... hensem jugak deco dalam kedai nih.. 



tu kat depan tu.. ada ruang untuk live performance ouh! ok takde tarian tiang , excuse me... tapi live band tetiap malam pukol 10 onwards... tak sure lak tutup kul berapa kedai ni.. 

haa... ingin aku tegaskan. owner/pengurus kedai ni ialah melayu... restoran ni bertemakan arab. tengok contoh2 makanan dia ek..



tapikan... hehehe

yang mengkucarkacirkan otak aku ialah... 

1. restoran ni tema arab... tapi .. dorang pasang lagu (background music) bahasa Spanish! siyesly!! mula2 aku noticed lagu O Sole Mio - nyanyian arwahnye Luciano Pavarotti! lepas tu... lagu Granada nyanyian Jose Carreras!! 

korang tak pernah dengar? sila youtube tajuk2 lagu dan penyanyi tersebut. yes macam sangat awesome aku tahu lagu2 seumpamanya beserta penyanyi sekali... but what can i say~ that's the fact. bwahaha =D

ok. seriously, dorang tak pasang lagu arab, or english, or malay... lol!


2. pemilik orang Malaysia. restoran tema Arab. pasang lagu Sepanyol. tapi jual... air... air...



hahahahahahahahaha. kau hado!??? xD


kalo korang nak merasa suasana international dan multicultural semasa makan... meh la ke kafe nih. tak tau kat mana, takpe... be my guess.. maybe next time dia pasang lagu Jepun pulak? ekeke ^^

1 comment:

Unknown said...

aku yang baca pun kucar-kacir. apatah lagi hg yang mengalaminya. haha