SOCIALIZATION

Monday, August 6, 2012

Lee Chong Wei is OUR HERO!! We Demand An Apology, KOSMO!!!

tajuk muka depan, akhbar Kosmo, Isnin 6 Ogos 2012;

tajuk mukadepan akhbar kosmo hari ini

ini amat MENGARUT!!! 

sila tengok perkataan2 yang digunakan sebagai 'pemberi semangat' kepada wira negara kita - terlepas habuan, kempunan, gagal memperoleh ganjaran ... 

really Kosmo ... really?? after all the pain and injuries.. after all the rain and storm... after all the sweat and tears... kosmo boleh cakap pasal habuan RM 4 juta?? itu yang jadi nilai dan penilaian korang terhadap pengorbanan dan usaha Lee Chong Wei dalam misi pingat emas negara di Olympics!??


SHAME ON YOU, KOSMO!!


for such headline, with such picture, and such writing - i call it for an apology. Lee Chong Wei berhak mendapat pengiktirafan dan penghargaan yang lebih baik daripada apa yang korang ceritakan kat muka depan tabloid korang tu, kosmo!




bagi kami rakyat Malaysia, Lee Chong Wei adalah wira negara. walau gagal meraih pingat emas, beliau tetap HERO! kami bangga dengan perjuangan dan pencapaian Lee Chong Wei. 


aku tertanya-tanya.. apa yang difikirkan oleh penulis berita dan penerbit akhbar kosmo semalam. they could choose what to write, how to write, and what for. they could write to inspire - but they chose to 'play with fire.' elok lah camtu.. memang sesuai sangat la dengan status kosmo sebagai akhbar tabloid.

kami taknak penjelasan. mohon KOSMO buat kenyataan maaf kepada Lee Chong Wei - our pride and joy, dan seluruh rakyat Malaysia yang kecewa dengan headline paling sampah dan melukakan hati tu.


buat Datuk Lee Chong Wei;

Lee Chong Wei with Olympic Gold Medalist, Lin Dan
source: Google search


Lee Chong Wei at semifinal
source: Google search


Datuk Lee Chong Wei - silver medalist - Malaysia's pride and joy
source: Google search


We ARE Proud of YOU!!

Tahniah dan syabas!
Terima Kasih
Thank YOU
Lee Chong Wei

daripada kami, rakyat Malaysia

2 comments:

The Writer said...

jahat nya kosmo. Ish!

Anonymous said...

itulah bila hero negara sendiri x nak respek...