SOCIALIZATION

Friday, November 11, 2011

It's Not About Eleben Eleben Eleben

hari ni macam2 jadi. ok, tapi paling unforgettable...is the one yg aku nak citer nih.


tengahari tadi... aku gi solat jumaat kat masjid kat kampung abu bakar baginda nih. standard la aku pi dalam pukol 12.20 tu, so sempat la ngaji sikit2 sebelom masuk waktu (zohor 1.01 pm). baru cadang nak amik kitab, tetibe ada sorang pakcik unknown nih...

"assalamualaikum"

datangnya harum sungguh! bau minyak atar mahal. hehe.. ok, kidding, aku tak sure bau minyak atar ke, bau minyak angin ke...tapi memang wangi.

wei! ni bukan cerita hantu ok~ jangan cuak plak...hehe. ok sambong ceghite.

"waalaikumussalam" jawab aku dengan wajah yang tenang, setenang wajah Lee Chong Wei masa dia menang Terbuka Perancis. pakcik yang berjubah kelabu pastel tu pon dudok la kat sebelah aku. dihulurnya tangan kanan, lantas dengan penuh istiqamahnya aku sambut salam beliau. hee...

"anak, dari mana?"

"dari depan tu je." jawab aku dengan penuh naif dan kompiden. lepas tu pakcik tu senyum tahan gelak. dia rephrase balek, yang dia nak tau aku asal dari mana, sebab tak nampak gaya orang sini. ciss... malu sekejap. hee...

dengan loghat kL-nye, pakcik yang aku agak dalam lingkungan 40-an ni tanya aku.

"anak ni, cikgu ke?" hah! hambik kau an. ni camne nak eksplen nih. a total stranger, tengok aku, teros cop aku 'cikgu.' nak kata aku pakai nametag...tak pulak. harini aku pakai full set baju melayu johor, tapi takde plak print nama or title "cikgu" kat belakang baju... hoorrr... belom sempat aku cakap apa2, pakcik tu sambung...











"anak. kenapa kita tak makan tupai?"

o.O"

waktu kejadian: 12.43 tghari.
11.11.11


2 comments:

Nur Intan Syafinaz said...

tak paham!!!!hahhaha...

mia Olive said...

agaknya apa jawapan untuk tupai tu yee..??hehetaph