SOCIALIZATION

Monday, January 23, 2012

Hanya Sekepal Dua - Prolog

Assalamualaikum!

yellow! green! blue! white! red! black! tangerine! grey! purple! throw your hands in the air!!!



Korang ingat lagi tak... entri2 aku pasal Dialog Kekanak Riang dulu? alaa... citer bebudak sekolah time aku praktikum dulu tuuu~ ha. ingat? does it ring a bell? kalo tak ingat, or tak tahu... korang leh check salah satunya kat SINI

ok. apa kaitan dengan entri baru ni?

haaa... buat korang yang tak tahu lagi, alhamdulillah aku dah selamat menjalani pembed... ok kidding.

haip! Syukur! sekarang... gelaran 'cikgu' yang kengkawan, kenalan selalu panggil kat aku selama ni... kini dah jadi kenyataan. aku dah jadi cikgu, weh! Chekgu! hahaha. Alhamdulillah. aku rasa bertuah ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Puncak Alam 2, ber-pejabatpelajarandaerah-kan Kuala Selangor, Selangor darul Ehsan.

seminggu! dah seminggu bertugas kat sekolah baru. kat tempat kerja baru. standard la, new guy, still penin2 lalat lagi. but aku tengah adjust2 diri dengan environment. been praying for everything to walk or run smoothly. hehe

banyak pahit manis aku dalam seminggu yang sudah. (tu baru seminggu tu...--"). dari kisah hari pertama kat sekolah, hari-hari cari rumah, hari-hari berulang Kuala Selangor - Puncak Alam, pegi pagi balek senja, tido tak kenyang makan tak basah mandi tak lalu... macam-macam lah! hihi. nanti ada kesempatan, aku cerita ye. =)

so untuk siri Hanya Sekepal Dua ni... dengan ke-bizi-an yang aku tak boleh jangka, aku tak janji akan dapat update entri tetiap minggu macam Dialog Kekanak Riang dulu. tapi aku akan coba untuk keep it up, on par dengan expectation aku sendiri - weekly post. hehe. InsyaAllah, aku akan kongsi apa yang menarik dan best sepanjang aku jadi cikgu kat sekolah tu, okay?

sebagai permulaan, ini ada sikit sneak-peak untuk kick-start siri ni. hehe.

********

budak : cikgu, cikgu ni cikgu baru ke?
aku  : ye, saya cikgu baru dekat sini. kenapa?
budak : dulu cikgu keje dekat TV3 kan? saya pernah nampak cikgu baca berita.
aku  : err...

****

budak A : (suara perlahan) kenapa cikgu ni masuk kelas dia bagi salam? bukan kita ke yang kena bagi salam?
budak B : cikgu ni ustaz la. aku nampak dia masuk kelas 3 Anugerah waktu tasmi', ajar ngaji.

****

aku : cuba kamu eja betul2, mim - kaf - ra - wau - ha, sebutnya?
budak : negro!

****

budak : cikgu, cikgu ni garang ke?
aku : kenapa?
budak : cikgu buat2 garang kan? sebenarnya cikgu baik, kan? 
aku : cepat salin latihan kat depan!! (nada tegas)

*****

p.s. : aku rindu inspen dan mereka.. =')

4 comments:

Anonymous said...

Kami pun rindu cikgu kami. Kami dah takdak kamus bergerak :') tapi tapi, kami happy utk cikgu kat sana :)

Antara said...

thank YOU. and i mean it. =)

Nur Intan Syafinaz said...

Bila nak jaadi cikgu aku pulak??heheh

Anonymous said...

comel!!! Allah dah buat kanak2 ni sifat diorang fitrah, suci..sapa2 tengok sume jatuh hati... :)