SOCIALIZATION

Wednesday, April 28, 2010

Do you know about the rabbit on the moon? part 1

malam tu..aku takleh tido.. taktau la kenapa. susah sangat nak lelap. panas kot...tak hujan dah berapa hari. em..lepas je mandi, aku naik bilik, terus baring atas katil.. takyah cerita la part salin baju tu kan..huhu

time tu, pukul 10 malam. lebeyh kurang la.. sebabkan panas, aku tanya la kat diri sendiri, kenapa air-cond tak sejuk pon? lepas tu aku kutuk diri sendiri, sengal, umah aku mana pasang air-cond. huhu. hajat ati nak tido jadi terbantut, so aku pon keluar la dari bilik - ikut tingkap bilik.

haha...ni tabiat aku. malam2 je musti aku kuar bilik ikut tingkap, panjat dinding, naik duduk atas bumbung rumah. ^^ betul! aku agak pakar la dalam kerjaya panjat2 bumbung ni. budak kampung kan~..heh. so, berbekalkan handset nokia 3250 twist aku ni..hehe.. aku pon duduk le merenung langit, sambil dengar lagu klasik kegemaran...

cantik..malam tu sangat cantik. bulan penuh! bintang2 bergemerlapan menghiasi langit, menemani bulan yang indah. ^^ yeap, itu la sebabnya aku suka naik atas bumbung umah. aku suka sangat tengok bulan, bintang... dari atas rumah, aku dapat clearest view of the sky. suke!! ^^

dalam dok hanyut, senyum sorang2 tengok bulan bintang tu, tetiba aku teringat kat sorg my close friend ni.. dia suka gak benda2 camni! so, aku pon mesej la dia... satu cerita.. tentang bulan.. ^^

'tau tak bulan diperbuat daripada cheese??' chewah..probe2.. hehe..

haa..dulu, ada satu alien ni. dari planet dia, dia datang melawat bumi.. masa dia mendarat, dia terjumpak sorang pengembala lembu nih. dorg pon berkenalan... lepas tu pengembala lembu jemput dia minum2 kat umah... dia bagi alien tu minum susu lembu. tu first time alien minum susu dalam sejarah ye. alien tu suka sangat2!! so dia nak bawak balek susu lembu ke planet dia. pengembala lembu tu pon bagi la satu tangki besar susu lembu, isi kat dalam kapal angkasa alien~... sebagai penghargaan, alien plak bagi pengembala tu beratus2 ketul batu dari planet dia... pengembala tu tanam batu2 tu, nak sorok. lama2...batu2 tu la yang sekarang ni jadi emas, berlian, kristal mahal2 tu. ^^

alien tu pulak balek ke planet dia dgn senang hati.. tapi dalam perjalanan balek tu, tangki kapal dia bocor! habis la mencurah-curah susu tadi keluar dari kapal angkasa dia... lalu menyaluti sebutir bintang kecik kat situ! lama2 semua susu tu melekat kat bintang tu, beku..jadi macam cheese~.. haaa..tu la bulan! hehek

wakakaka... pehtu bukan main laju lagi dia reply. "lepas tuh? lepas tuh?"

hehe...next entry. ^^

No comments: