SOCIALIZATION

Saturday, November 27, 2010

Ayam Brands updated

tipu la kalo kata "aku tak suka barang2 branded nih"...or "aku biasa2 je..tak layan branded2...baru indie!"

hee...hakikatnya...hampir semua benda yang kita guna - pakai sehari-hari dalam hidup ni...adalah berjenama. tak kesah la femes ke tak..or brand mahal ke cikai ke... kan? even kekadang makan pon nak kena ber-brand! haha..tu double-standard la tu namanye..hee..

dulu..kecik2..dah diasuh dengan branding... pakei baju KIKI LALA dgn KIKO kalo kluar gi majlis2 keraian..or ikot arwah mama, abah gi mesorat. kat umah single PAGODA. tapi selipar jepun BATA tu mmg trademark sampai skarang. krim penggaya rambut BRYLCREAM beb! haha.. kasut sekolah SPARX dgn CARLTON je.. uniform skolah cap SUNKIST. XD..

pagi2 minum OVALTINE... tak mau Milo sangat. klo air teh aku tak ske brand mahal..cap Boh or Lipton. suka teh serbuk cap 555, or cap FAJAR MENYINSING. XD sedap ooo!!

raket badminton musti YONEX (betol eh ejaan? ^^") bulu tangkis lak RCL kaler biru..shuttle cap ayam tak beli punya..hancur cepat la konon..ngehngehngeh..

kalo beg skolah tu nak brand SWAN je! lain2..gambo otromen ke, gambo power rangers ke..tak layan..haha.pensel kaler musti LUNA. kalo water colour tu..up sket, BUNCHO. hahaha..

basikal..aku lupa..tapi yg best..aku sorg je beli beskal LE RUN! fuh..bangga satu kampung kot..orang len manada...penat ooo, kumpul duit curik..beli beskal tu..hahahaha XD..

dah besar ni..selera pon berubah..hehe..makin advance la kan..kot.huhu.. so...lemme share with u some things yang aku prefer...compared to brand2 lain. ^^

ubat gigi COLGATE..lain2 kalo terdesak je aku guna..hehe
berus gigi JORDAN.. lambat lingkup banding dgn colgate ^^"
shower cream DETTOL.. 'perasan' lebih bersih..haha
shampoo PANTENE Smooth & Silky - memang tak tukar langsung ^^

jeans G.A. BLUE, RENOMA... materials n cutting match dgn taste aku..haha
kasut HUNTER, n recently TOMAZ..
kasut sukan ADIDAS only ^^

cellphone NOKIA... penah la ada Mitsubishi dgn Sony Ericsson, tp tak tahan..huhu
laptop..klo bleh nak DELL n ASUS...kualiti jamin. hee
processor INTEL over amd...tapi kalo duit talak..amd pon jalan~ ^^
kamera NIKON!

pensel NORRIS for drawings...tu paling cun..tapi bukan utk menulis la..hee
pen PILOT G-TECH C1, C3, C4... laen2 guna bila terdesak je..hehek

susu tepung FERNLEAF full cream
susu segar GOODDAY, DUTCHLADY full cream gak. hee
minuman kultur VITAGEN n YAKULT! sedap ooo...=D

kenderaan!! beskal tetap LE RUN.. motor feveret HONDA EX5 lama..yg 1st edition, seblom Ex5 dream kluar. kereta je alu takleh cakap fevret mana..xmampu milik lagi. ^^ FORD masih bertakhta di hati la..sebab tu je yg aku ada..hahaha

wuuu..kalo nak ikot betol2...byk lagi..tapi tu la..sket2 sudeh~...ad yg terlintas t aku share lg k? ^^

No comments: