About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Monday, November 15, 2010

Moh teman kabo ke kome

satu aghi tu teman berkoba le ke stesen beh nu ha..sungei nibong. sabtu tadi le. ngapenye weh? ate teman nak ke kelumpo~.ghomah makcik teman.naek beh le.. ei, tak bulor teman nak pedegheh mentoka teman.. seghoyat poket kaghang. ke sane pasei esoknye nak ke sungkei, perak...ad kenughi kawen due pupu teman. ghapit juge le. paklangnye juge le yang menjage arwah org tue teman dulu ha. lagipon memase ni le nak kenei adek beghadek... ghaye payah nak jumpe, baleknye tak same..haa..kan. ^^

ate betolak le kami daghi bangi nu... tale ke sungkei..idok le lelaju pakcik teman, udoh akak teman pesan seselo...nak bagi sampei sesame.. ei, getik benor..udoh tau nak jaoh jalannye ha, kluo le awei siket..ye dok? teman pegi pakei reben teyben aje... saghong mentelon dengan teset.. maleh nak menyemat..kaghang bekenan dek anok tokei felda tu, libang libu teman jadinye.

dalam mentoka teman menyaden. kepale bedencot benor. tetau ngape...haih. sampei aje ke sungkei nu, lajok le kami ke ghumoh paklang~...udoh kate kenughi kan, mesti le buat kat ghumoh. takkan tepi kubo. sekali cecoh je taye mentoka ke laman...aik?? takde oghang? kensel ke hape? nelepon le teman ke sedaghe ni ha.. laa... buat kat dewan tebuke!! patot le mase lalu tadi berdoyon oghang kat dewan nu ha. nak je teman kabo ke pakcik itu kenughinye... hmph, takot silap...bior aje le.

uih..muncoh deme ye! besor benor mejelihnye. tughon aje daghi kghete temu le teman dengan sedaghe maghe semue... paklang nyambot kemaen lagi ha. ngekek besor die nengok kami sampei. ate udoh salam2 segale, teman pegi menketedaghoh le! laok ghendang tok! peberet teman ni oii~.. dudok aje teman ngadap nasik..ha. mentong jadinye!! hahaha

seghonoknye kenughi ni tetau teman nak kabo ke kome cemane. pasang lagu penganten, dengan lagu pop yeh yeh! ate ghingan je ghase kaki teman ni ha...nak meghonggeng! hahaha. teman nengok ade uncle teman..dok ghulu ghelo, mereben teben... kejap ke pelamen, kejap ke balei...ish.. tak sior teman nak nyape...kaghang daghi jadi tetamu, kene keghoje kontrek gomen mcam die..heheh. ngekek je teman. kemdian teman tengok MC kenughi ni ha..bukan maen toben! tapi seloghoh deme...hamboih~ macam oghang mude! hahaha.. udoh macam ceghite Man Laksa le pulok teman ghase. ^^

tak lame lepeh tu, penganten pon tibe... ate pengapetnye spupu teman. lame tak bejumpe ke die. tengah dok ngambek gambo penganten... meletop le meghecon bertalu talu! beghengkei je letopnye! ish..abang si penganten munggei meghecon ateh jalan. acekeme kene oghang tengoh makan ni...ha.. baghu beghakei! huhu. tak ngape le yob, meghioh sket ye? hee

menyeghingei aje penganten. suke benor ghopenye ha. hehe...baguih le, takde le adek beghadek nyelebior nengok deme dah. hehe... uih kepale teman dok mengeghonyot daghi tadi...tak ngape, tahan yob, tahan. bukan selalu kite beghonggok ghope ini. huhu... tengah haghi kat sungkei ni hangat pijor! teman dah capei ayor oren tu begeleih, tak laghat nak kighe. uih bebudak kontrek ni...buat ayor tawo lesior! nak je teman bace ke deme. hamboih, macam le teman ni tuan ghomoh.. hahaha

seghonok teman ghase.. memacam peghangei menusie ade. ade budok kecik tu...laghi2.. tejeghombab ke tanoh! udoh le tepi tu lecoh. bedano le budok tu... ate abahnye buleh buat nohen aje?? tak sior gamaknye. maknye jugok yang seghin telinge budak tu. haha... tak sedor teman pukoi beghape, akak teman pon sampei...kemaen lagi deme. ghamei dengan anak2 seteret aje ke balei penganten dok besandeng. ^^

paling suke teman ghase.. mase uncle eskrem datang. uih!! bebudak pakat seghobu ha! kelako teman nengok. habeh diangkotnye mak bapak segale, pegi membeli eskrem. yang tak dapat tu, nyelebior le deme, dok ghuneih pokok tepi dewan..huhu. nak kabo ke kome, bukan takat eskrem. oghang juei pop corn pon ade!!! hahaha..benor weh, teman tak beda'ah ke kome. sehengget je sebungkos. mughah bebenor. ye le.. kampong katenye..=)

uih...nak kabo semua daghi mule...sampei minggu depan tak habeh...teman conclude kat sini aje le. abeh aje kenughi, nyinggah ghumah paklang smento... ngekek dengan deme dalam sejam...lepeih tu naek mentoka, pedegheh balek penang. dengan akak..huhu..

adoi le... kepale teman penin bebenor. hambik kamu, aan. merambu sangat. balek aje teman megholoh, pejoh sampei ke suboh. banyak mentechike cenonggeng ayam gamoknye. hahaha... hek..jelepek... =)

4 comments:

EL90 said...

Waaaaaaaaaaaa bestnye!!!ada rendang tokkk..kot la nk bunkus ke teman sket ni ha..idok pun kann~ XD
haishhh~ :P
tertarik dgn rendang tok tu jee bglong oii XD
pnjg bglong citer pun.org nampak rndg tok ajee XD

phyto hystrix said...

slm,

fuh,perak pekat..kalah ropini! kagum teman mbacenye! :D

antara said...

rendang ye? hehe

perak pekat? haha..anak jati..mesti le..^^"

Nufa Fatin said...

Mohon mohon translate :P