About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Thursday, November 11, 2010

Senyumlah =D

Memula skali ayang anto kat abang..

Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan di sini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakkan masa kita kawin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga
maintainance. ..ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun payah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri. kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak.

Paling menyedihkan. . ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek
dorang.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..


ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKKAN KEMEJA ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG.
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR.

Love,
ayang



ni husband dia lak bagi...


Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dari ayang.. tapi ayang kene faham keta tu hot stuff...tengah laku..ayang jugak yang cakap nak keta besar masa kita kawin dulu...so kena la jaga baek2 sikit..duit tu yang oi... ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siapkan sarapan, nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pk mana tak abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukannye abang gi foya2 kan? abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dari jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang taknak,
ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang tak belikan.. kalau tak anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish taknak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan..tapi abang sorok kat dapur..ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang
beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dari keta tu walau pun hantaran masa kita
kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak.. sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer harum sundal malam tu.. bukan ayang tak cantik tapi kening ayang tu gi cukur kenapa~.. walau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang takyah laa nak cukur kening ayang tu...

pasal morning kiss tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning cam mana.. dah laa ayang..
abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kampung abang izinkan. Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana ..kalau ada gulai tempoyak ke nnti jangan lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang takyah laa susah2 gi kejar lembu tu..macam masa ayang nak tunjuk tere kat mak ayah abang time dorang datang merisik dulu...biar jek.. nnti abang balik kampung abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk takpe..^^

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga je yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe..abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana cara ayang jatuh buruk sangat..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding..mmg abang kesian tapi muka ayang lepas
jatuh longkang tu xleh abang nak cakap cam mana....tgk laa sendiri
gambar tu. ^^"

Ok lah ayang.. nnti lepas cuti skolah kita jumpa lagi ek.. bye ayang

love,
abang


(entry ni dah sangat lama..tapi masih bleh buat pembaca tersenyum. ada la tuu.. haha)

6 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

tersenyum..
agak romantik yee

Lala said...

haha.. kesian kat si isteri.. tapi kesian lagi kat si suami..

antara said...

agak la romantiknye.. tabah je dua2 ni ye..main surat2 lak. ^^

antara said...

kesian kat anak2... tak pasal2 kne balek kampung...=D

Lala said...

Anak2 seronok la balik kampung.. bole main.. haha

antara said...

kampung takde PS3 dgn Xbox..hahaha. tarik upeh penat XD