About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Thursday, November 22, 2012

Nak Tabung Rumah~

korang2... korang penah jadi kecik kan? haha. bengong punya soalan. ~.~"




aku taktau la aku kena sampuk dengan apa ni. tapi... sejak semalam/kelmarin... aku dok teringat kat satu benda. benda yang aku cukup sayang masa kecik2 dulu.

tabung bentuk rumah.

korang pernah ada tak? wuwuuu... sayang sangat kat tabung tu... wuwuu~;

ceritanya camni... semalam aku dok meroyan kat twitter... lepas tu... ternampak la tweet satu hamba Allah ni, dia cakap pasal tabung bantuan palestin. gedebak gedebik gedebuk... tetiba je aku teringat pasal tabung simpanan duit syiling yang aku pernah ada...

macam2 la aku dok terbayang. tabung bangunan tabung haji lah, tabung buah nyoq lah, tabung gajah lah... tabung porcelain bentuk tembikai, tabung ayam, tabung buluh... tah macam mana... aku teringat kat satu tabung yang paling gojes di alam semesta ni - tabung rumah.

huaaaaaaaa.... teros adrenaline rush beb! aku pon kalut la tanya kat twitter, sapa pernah ada tabung bentuk rumah tu. huu.. respon yang aku dapat tak berapa memberangsangkan... cuma ada sorang dua je yang boleh kenal pasti ato bagi deskripsi persis tabung yg aku maksudkan tu. - opkos lah... mereka2 yang zaman kekanaknya sezaman aku! hahaha

meh aku describe kat sini.. korang cuba bayangkan ek.. seingat aku la, tabung yg aku ada dulu camni ghopenye...

tabung tu plastik. berbentuk rumah. ala.. rumah yang simple2 je. bentuk empat segi tepat. rumah tu kaler kuning tau. pastu... siap ada tingkap dan pintu! haaa... tapi aku tak ingat lak bilangan tingkap dia. cuma, tingkap yg ada tu plastik dia transparent - bleh nampak dalam tabung. plastik tingkap tu kaler merah... sama kaler dengan bumbung rumah! yes!! dan bumbung rumah dia ada corak macam asbestos tu. yang macam sisik ikan tuuu... paling penting, bumbung dia ada cerobong asap (chimney!), dan lubang masuk duit. paling lejen pasal tabung ni - keliling rumah ada pagar yo! pagar kaler putih!! sama kaler dengan bingkai tingkap dan pintu. 
bentuk dia lebih kurang camni la. tapi ada pagar keliling. dan pintu dia bukan tengah2 camtu. tepi sikit..


kaler dah betol dah. tapi design salah teruk. hahaha


whoooaaa.... rindunya!!

amcam. bleh bayangkan tak? please boleh... sebab... kalo korang ada tabung yang macam atau persis deskripsi aku tu... mohon izin utk aku memilikinya please!? aku beli dari korang. siyes2. *muka serius* . haha. betul ni!

kalo korang jumpak ke.. kalo korang ada ke... tolong roger aku lelaju boleh? kalo korang nk jual.. aku nak beli. kalo korang nak bagi je... aku sangaaaaattt laaaaa berbesor hati!! sayang korang muah muah!! wheeee!!! hahaha ^^

jadi... sila anggap entri ni entri memohon pertolongan ye. mekaseeyyhh~ =]

6 comments:

MohdIzwan said...

comel lah awak nie...
wakakaa...

Anisa Hang Tuah said...

Tabung aku time kekecik bentuk kekura

amak aku beli katayer hitam

tapi aku pecahkan sebab tengah sengkek nak beli alat mekap

mase tu aku form 3

perghh pathetic lahh

so sekarang aku tade tabung

sobsss

sukakartun said...

tak penah ada tabung bebentuk umah..masa kecik2 dulu mak selalu wak balik tabung bentuk tabung haji aja.. tp bila balik umah tok, nampak tabung buluh sepupu terus nangis2 nak yang tu sebab boleh simpan banyak2..lg 1 nampak macam lemang..tu yang teringin giler tuh

antara said...

@onney - siapa kau... :p

@nis - semangat kau patut dipuji tu. tp kesian kekura tu, hayat tak lama. ekeke

@sukakartun - haha! tabung buluh memang lejen!! pernah ada jugak, tapi terdesak2... makan jugak isi buluh tu. hik ^^

Aesya Zealous said...

apesal aku tak penah ade??

hahaha

antara said...

moden sgt... =p hahaha