About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Saturday, March 5, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 3



budak: tedu tedu. tedu mathuk telaih tami ta? tami tuka tedu mathuk.
chekgu: tedu ta mathuk telas tamu. ethok tedu mathuk ye
budak: tedu tenapa tedu takap matham tami?

................................

budak: sir, bila nak tengok tom & jerry?
chekgu: next week, minggu depan, k.
budak: ooo. ok. (jerit kepada kelas) weii sir cakap tengok tom & jerry esok!

................................

budak: cekgu, kenapa cekgu suka nyanyi lagu bom?
chekgu: ha??
budak: tu lagu grenade tu

................................

budak A, B dan C tengah main lari2 dalam kelas
budak D: sir ni baik oo. dia tak marah orang.
chekgu: Tu!! yang belakang tu!! A, B, C! tiga2 mai sini. cepaaatt!! ... cekgu cakap apa tadi? SINI!
kelas:....
budak E: (tengok budak D) hang muhong

................................

budak a: wei petang ni ada kawad.
budak b: mana hang tau?
budak a: aku masuk
budak b: awat hang masuk!!? hang pengkaq, mana buleh kawad. adui..kalah dah.

................................

budak 1: sir, sir ajaq kami PJ aa? sir kami nak main bola
budak 2: sir, kami takmau main bola. tadi ada kawan kami sepak bola kena kgheta sir. kami takot kena lagi

................................

chekgu: okay class. i want you to take out your exercise book..do you have it with you?
budak: sir kami tak understand. sir cakap la melayu
chekgu: (geram) ei getik benor le mike ni ha... udoh le degey ghope hape, ngaji pon maleh. beda'ah nak ke luor keleh ghajin bebenor..eiii..
budak: (terdiam kejap).. sir cakap apa sir?
chekgu: kamu suroh sir cakap melayu. ha, melayu la tu!
budak: sir cakap english balek lah~..

................................

budak c: ticer2, kenapa ticer suka ajaq kami nyanyi?
budak d: ticer dulu nyanyi dengan P. Ramlee aa?
budak f: ticer masuk 2AM la. lagu sori2 tu.. apa la hang ni..

................................

chekgu: who knows fido dido? the 7-Up mascot?
budak: ticer2! saya tau pedo dedo
chekgu: bukaann~ =.="

................................

budak Aa: cekgu kaki saya saket, dia tendang
budak Bb: padan muka hang. lari kelaih lagi. cekgu suroh aku sepak hang. hang nak kata apa??
chekgu: cekgu kata.. nak repot kat BAPAK dia..PETANG ni.. bukan sepak dengan tendang~

................................

budak 3: sir2, kami suka kaler biru. sir suka kaler apa?
budak 4: sir suka kaler putih kan?
budak 3: laa... sama dengan kakak kami. sir suka kakak kami ka?

=>

7 comments:

dayangkueffazulaikha said...

hahaha . amboiii . nak lagi nak lagi sambungan nyaa .. hehee

antara said...

slow2...hehe. thanks ^^

mia Olive said...

hahaaaa...

antara said...

which part yg 'hahaaaa..'nye ? hehe

mia Olive said...

part nie lawak:
"sir, kami takmau main bola. tadi ada kawan kami sepak bola kena kgheta sir. kami takot kena lagi."

*budak2 mmag jujur dan lawakkan..

αиιƧ ℓʏαИα said...

sengal plus comellll je bebudak ni.hahahahaha :D

antara said...

@mia - yeap2.. budak reti bohong, cuma tak pandai. ^^

@anis - memorable ouh.. hee ^^