About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Saturday, March 12, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 4



budak : cikguu!
chekgu: ye~
budak : ye~
chekgu: hey!
budak : hey! =D

..........................

budak A: cikgu2 birthday cikgu bila?
chekgu : bulan oktober
budak B: bulan o..to.ber bila cikgu?
budak A: bulan cuti skolah la. hang ni...

..........................

budak a: rumah kami ada estro, rumah hang takdak
budak b: eleh. takat tengok tv 1 sampai 3 je hari-hari, baek tak payah ada astro

..........................

budak: sir, kemarin sir rampaih pemadam dia ka? jom lawan dengan kami sir!

..........................

budak 1: ticer2, ticer rumah sukan rumah apa?
budak 2: sir masuk la rumah kami. nanti sukan antara guru, sir mesti boleh menang. cikgu2 rumah laen malas bersukan
budak 3: sir takdak la time sukan nanti. kan sir?

..........................

(kelas ganti)
chekgu: okay, hari ni chekgu taknak ngaja
budak-budak: alaaaa....

..........................

budak : cikgu, kenapa cikgu dah lama tak masuk kelaih kami?
chekgu: chekgu tak ajaq kelas kamu. nanti kalau ada chekgu yang tak masuk, baru chekgu masuk, ganti. ok?
budak : oo.. ok. nanti cikgu N, cikgu J yang ajaq kelaih kami nak besalin. cikgu masuk tau! cikgu dah janji..haa..

..........................

chekgu : kenapa kamu pukoi dia??
budak 11: cikgu X kata kalau jumpak dia dengan ulaq, pukoi dia dulu
chekgu : =.=" cikgu tu melawak la~ lagipon, ada kamu nampak ulaq??
budak 11: (geleng kepala)
chekgu : ha! dah tu? kenapa kamu pukoi dia jugak???
budak 11: dah jumpak dia dulu..
chekgu : melawan2!
(senyap kejap)..
budak 14: cikgu, rumah saya kemarin masuk ulaq!

..........................

budak : cikgu, dalam banyak2 basikal, basikal apa ada 3 taya?
chekgu: basikal yang tambah taya kecik kat taya belakang, kan?
budak : salah~ basikal kami~. ahaha cikgu salah

..........................

budak : sir, sir dah kawen?
chekgu: dah. nampak cincin batu besaq kt jari ni?
budak : tipu... abang saya pon pakai cincin besaq macam ni jugak. dia tak kawen pon lagi
chekgu: habis kalau orang dah kawen dia pakai cincin macam mana?
budak : dia pakai dua cincin. satu maih, satu lagi maih puteh.
chekgu: oooo...mana kamu tau?
budak : kak saya pakai macam tu. cikgu, nanti kenughi cikgu mai tau. saya tunjuk cincin tu
chekgu: aaa... oke2 =)

..........................

budak : sir, kenapa sir nanges?

..........................

*6 more weeks to go. seriously, i've grown some love towards these beautiful children - the colours of my teaching life. =)

5 comments:

Nana Liyana said...

olololoooo sweetnyeee . tomey gtuu . hihi :D

antara said...

aaa...part mana yg tomey tu ha.. hehe

EL90 said...

your entry makes me laugh ^^ haha

Fariha 파리하 said...

"seriously, i've grown some love towards these beautiful children - the colours of my teaching life. =)"

ayat yg sggh mendlm. aku stuju sgt2 comel2 kn budak2 ni.. innocence makes them cutest..

antara said...

^^ thankies. naa..just an expression. tersyahdu lak time tu. ehe.

t aku uplod gambo dorg...XD but obviously..last week kot..^^