About Me

My photo

life is short . don't shorten it

SOCIALIZATION

Saturday, March 26, 2011

Dialog2 Kekanak Riang: Week 5



chekgu: buat la main2..chekgu cubit hang satgi. =)
budak : alang-alang baik cekgu tumbok teghuih =D

.............................

budak : cikgu2, kami panggey cikgu zafuan buleh?
chekgu: kenapa?
budak : sebab azhan panjang sangat nak sebut.

.............................

budak A: sir, dia buat saya~
budak B: manada! tuhan yang buat hang la. haa.. tu dia..boo~

.............................

budak : sir2, nak tolong angkat beg! =D
chekgu: em? thank you. tapi takyah la. berat ni.
budak : ... (nak nangis..)
chekgu: =.=" nah..
budak : (lari~) tak mau kawan sir!

.............................

chekgu: awai kamu mai sekolah?
budak2: sebab nak salam dengan cekgu!

.............................

budak : wek! =P
chekgu: bluek!! >=p
budak : =D
chekgu: ^^

.............................

budak 1: malam sabtu nanti cekgu habaq kena tutup lampu. kalau tutop lampu malam tu, macam mana nak tengok tv?
budak 2: bodo la hang ni. cekgu kata tutup lampu ja. tv hang bukak la. awat, suis lampu dengan tv rumah hang skali ka??

.............................

chekgu: baek, chekgu nak tanya. Nabi kita lahir tahun apa~?
budak-budak : arnab!

.............................

budak e: sir2. tu isteri sir ka? (sambil tunjuk kat sorg cekgu pompuan ni)
chekgu : kamu rasa?
budak e & f : dak.
chekgu : pasai pa kamu cakap dak?
budak f: sebab kalau isteri chekgu mesti lagi cantik.

.............................

chekgu: okay. how many months in a year? berapa bulan kita ada dalam setahun?
budak-budak: dua blas!!
chekgu: cuba sebut~
budak-budak: saaatu! duuaa! tiiigaa! emmmpaat! liiimaa! eenaaam! tuuujoh! laapan! sembilan! sepuloh! sebelas! dua blas!

.............................

budak : sir, kami pakai inai!
chekgu: uik? kenapa kamu pakai inai?
budak : kami tengok sir pakai inai cantik. kami habaq kat mak kami, kami nak pakai jugak. nak cantik macam jari sir. =D

2 comments:

EL90 said...

kahkahkahkah rosak..rosak....hahahhahahhahahahaha

antara said...

taaaaaaaaakkk..~ ^^