SOCIALIZATION

Sunday, February 26, 2012

Hanya Sekepal Dua - Empat

ok. ada cerita poyo, ada cerita seram. nak tau yang seram? baca sampai abes. eh tapi kalo korang jenis mudah berimaginasi ke, cepat cuak ke.. jangan baca sampai habis ye.. hehee...

onigiri... bukan 'oni' saje ye. --"

blerrghh... minggu ni dapat jadual baru, ouh! sebelom ni aku ajar English year 2, PJ year 2 and 3, dan PK year 1 and 3 kan? aku jugak merupakan guru kelas satu kelas tahun 2. sekarang dah laen bro~~

al-kisahnye ada cekgu sekolah aku ni ditukarkan ke sekolah laen. secara kebetulan, beliau cekgu English, dan memang pegang subjek English je. dah camtu la jadinye; bak kata cekgu2 skolah, patah tumbuh hilang berganti? haha. so, secara otomatisnya aku kena amik segala portfolio dia.

bukan calang2 orangnye. beliau ajor kelas2 yang hardcore kot. kelas yang budak2nye - bak kata orang kedah; ketegaq nak mampuih, baloq liat. hahaha. jadi, aku diamanahkan untuk handle kelas yang teras-keras semua ni. pergh... doakan aku bertabah.

so? jadual aku jadi fully English. 3 kelas tahun 2 (KSSR jugakk..) , tu belom kira tasmi'. ahaha. Tasmi' tetap kena masuk beb. lol! err... itu baru bab ngajor. tak kira jawatan2 beliau yang disandang sebelom nih. mati laa.. nak kena coach budak2 badminton pulaak~ haritu galas glove dengan baseball bat, nanti kena usung raket dengan bulu tangkis plak. ngahaha. hensem la lengan aku nanti. err.. lengan dan tangan je la. ekeke xD

hoh! ada cerita best!

dalam minggu ni aku dengar cerita baruu~~ ni la citer seramnye. al maklum, sekolah ni di tengah2 hutan. aku pon tak berapa pasti kenapa aku asik dijodohkan dengan kawasan perhutanan. --" ye la, dulu universiti pon dalam hutan. dah posting, kerja pon dalam area berhutan jugak? haha

citernye camnih. dulu... area puncak alam ni hutan menarong. bukan takat under development, tapi memang undeveloped lah! last2 gomen cadang nak bangunkan kawasan ni. so tu yang naik kawasan perumahan bersepah-sepah tu. bila naik kawasan, maknanya pencerahan hutan pon berlaku la kan - sebab nak bagi laluan kat pembangunan pesat (konon la pesat...) hee~

bila aku sebut pencerahan hutan... apa yang terlintas kat otak dan benak korang? perhutanan? perhilitan? habitat haiwan terancam? hahaha. ok2, ada kaitan. tapi... selain haiwan... apa yang tinggal dalam hutan? heee... 

kalau korang hypothetical thinkers, memang korang akan cakap ada organisasi rahsia USSR atau rumah agam Freemason kat dalam hutan tu. tapi kalo korang rakyat Malaysia yang tipikal... yes, you're right. it's the unseen realm i'm talking about. wooooo~~ ^^

pergh... kisahnye memang ternyata benar. sebab bukan setakat penduduk2 sini je yang cakap kat aku, malah cekgu2, ustaz2 dan ustazah2 pon gtau benda yang sama! patut la masa aku sampai2 kat sini dulu... aku dah kne tegur dengan sorang ustaz kat sekolah. bukan apa. dia tanya aku, apa perasaan kena tinggal kat kawasan ni. aku cakap la, aku terkejut jugak - sebab masuk jauh ke dalam area hutan2, tetiba ada pekan, ada bandar. macam bandar bunian.

huish! teros ditegurnye aku. direct. bukan marah, cuma ustaz cakap... jangan cakap sembarangan... sebab... sini...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

this is Robert the doll. go Google about him to know more... if you want to.

aku sambung minggu depan lah kot, ye? hikhik! ^^ kisah benar sensasi camni kena slow2 sket citer. ni pon aku tengah rasa tak sedap ati nih, dok sensorang kat umah ni. macam ada je yang tengah tengok aku menaip cerita pasal 'dorang' ni... ehe..

okeh!! tak sedap ati dan badan. haha. taknak teruskan cerita lagi. nextime yo! sekarang korang layan la dialog bebudak yang aku sempat rakam dalam otak ni. hihi~~ *seram sejuk*


*****

budak 1 : wei, sir cakap jangan gunting lagi. sir suroh buat kat rumah la.
budak 2 : sir cakap sape ade gunting boleh buat sekarang la. ko yang terlupa sir pesan, ko cakap sir suruh buat kat rumah pulak.

*****

budak : cikgu, hubungan sulit tu ape?
aku     : err... mana kamu dapat perkataan tu? --"
budak : ala cikgu, jawab la dulu. hubungan sulit tu ape~
aku     : hubungan sulit tu macam... orang tu kawan dengan kawan dia, tapi orang laen tak tahu. haa..
budak : kalau camtu, saye pun ada hubungan sulit, cikgu! saye kawan dengan X tapi kawan saye yang laen tak tau. Cikgu, best ke ada hubungan sulit?
aku     : ntah. kamu rasa?
budak : mesti la best!!

*****

aku     : kenapa kamu curi air tin tu?
budak : saye tak curi, cikgu. saye amik je. kawan saye yang suruh.
aku     : habis tu kalau kawan kamu suroh kamu terjun dari tingkat 4, kamu terjun la!?
budak : kalau waktu PJ saye terjun la cikgu..
aku     : menjawab!!

*****

aku         : sehari berapa kali kamu gosok gigi?
budak A : saye 3 kali!
budak B : saye 5 kali!
budak C : saye tak gosok gigi.
aku         : kenapa kamu tak gosok gigi?
budak C : sebab nanti bila tak gosok gigi nanti gigi rosak. lepas tu bila rosak nurse datang ganti gigi baru. sir, saye nak kawen dengan nurse. sir isteri sir, nurse kan?

*****

budak : sir kenape sir masuk kelas dengan cikgu baru?
aku     : ha? cikgu baru? sape? mana?
budak : kat tepi sir tu.
aku     : sudah. kamu merepek. now open your textbook....page...
- aku ingat aku sorang je yang nampak "cikgu" lagi sorang tu...-


1 comment:

Anonymous said...

ini entri kelakar ke entri seram nih.. aaaa~~